W celu zwiększania widoczności w wynikach lokalnych istotne są zarówno działania on-site jak i off-site. W tym artykule przedstawimy Państwu najistotniejsze elementy on-site które poprawią widoczność serwisu dla fraz geolokalizowanych.
Skuteczne pozycjonowanie stron w danej lokalizacji jest możliwe tylko w przypadku posiadania fizycznego adresu w danym miejscu. Przykładowo chcąc pojawiać się wysoko na frazy powiązane z Warszawą powinniśmy posiadać adres w stolicy, który będziemy mogli użyć do promocji na stronie. Istotnym elementem w pozycjonowaniu lokalnym jest umieszczenie w dobrze widocznym miejscu na serwisie pełnych danych teleadresowych. Dzięki temu jesteśmy bardziej wiarygodni zarówno dla robotów wyszukiwarek jak i potencjalnych klientów. Dodatkowo dane te warto oznaczyć za pomocą mikrodanych. Dzięki temu ułatwiamy robotą prawidłową interpretację poszczególnych elementów danych.
Kolejnym czynnikiem który wspomoże pozycjonowanie lokalne jest zamieszczenie na stronie mapy Google. Dzięki temu klienci nie muszą opuszczać serwisu w celu odszukania lokalizacji naszej firmy.
Na najistotniejszych z punktu widzenia promocji podstronach lokalizację należy umieścić w sekcji head – dotyczy to zarówno meta-title jak i meta-description.
Podobnie jak w przypadku wyrażeń ogólnych skuteczne pozycjonowanie www lokalnie w zasadzie nie jest możliwe bez odpowiedniej zawartości tekstowej. Dlatego też należy szczególnie zadbać o ten aspekt pamiętając by w miarę możliwości naturalnie zamieszczać informację o interesującej na lokalizacji.
Stosując wyżej wymienione wskazówki na pewno zwiększą Państwo skuteczność pozycjonowania lokalnego.