Proces pozycjonowania lokalnego wyróżnia się szczególnym zwracaniem uwagi na pewne elementy umieszczane na stronie internetowej. Celem jest oczywiście dotarcie do jak największej ilości klientów z konkretnego otoczenia, dlatego powinniśmy zadbać o to, aby nie mieli problemu ze znalezieniem najbardziej przydatnych i cennych informacji dotyczących naszej firmy. Wygoda i użyteczność witryny dla użytkownika jest bowiem istotnym elementem skutecznego pozycjonowania stron www, nie tylko lokalnego.
Podczas konstruowania witryny lub jej optymalizacji, należy zadać sobie takie pytania, jak:
- Czy klient łatwo odnajdzie dane teleadresowe na witrynie?
- Czy przedstawione dane kontaktowe są odpowiednio podpisane i klient będzie od razu wiedział, pod który numer telefon lub adres mailowy powinien się skierować?
- Czy klient wie, w których godzinach i dniach może oczekiwać kontaktu z firmą?
- Czy klient znajdzie wskazówki odnośnie odnalezienia lokalizacji firmy?
- Czy klient zweryfikuje wiarygodność firmy na podstawie opublikowanych danych?
Dane teleadresowe to jedne z najważniejszych i najbardziej użytecznych informacji, które każdy klient powinien móc odnaleźć bez angażowania czasu większego, niż kilka sekund. Dla skutecznego pozycjonowania lokalnego będą one znaczącym czynnikiem dla algorytmów w ocenie umiejscowienia danej firmy. Dzięki temu mieszkańcy np. Warszawy bez problemu odnajdą miejsca najbliższe ich lokalizacji. Należy pamiętać, iż algorytmy wyszukiwarki Google dążą do jak najbardziej spersonalizowanych wyników wyszukiwania, zatem pozycjonowanie lokalne może okazać się silnym narzędziem w promocji własnej firmy.