Czym jest SEO lokalne?

Algorytm Google dąży do przedstawienia swoim użytkownikom jak najlepszych wyników wyszukiwania pod wpisane w wyszukiwarce wyrażenie. W związku z tym w ostatnich latach zmienili algorytm, który jest związany z lokalizacją użytkownika. Dzięki temu rozwiązaniu otrzymujemy wyniki w wyszukiwarce na podstawie naszej lokalizacji. Zatem, co należy zrobić, aby pojawić się w tych wynikach? O tym dowiesz się poniżej.

Niejednokrotnie zapewne zauważyłeś, że wpisując przykładowo "fryzjer" i "fryzjer warszawa" otrzymujesz podobne wyniki? Dzieje się to tak, za sprawą zaktualizowanego algorytmu Google. Co ciekawe otrzymujemy dodatkowo wyniki z najbliższymi lokalizacjami oraz dobrze wypozycjonowanymi stronami w wyszukiwarce.


Jak podejść do lokalnego promowania strony?

W pierwszej kolejności warto zacząć od wypisania wyrażeń, które są powiązane z naszą ofertą. Następnie warto sprawdzić ich wyszukiwalność w lokalizacji, w której świadczymy usługi lub sprzedaż i chcemy się pojawić w wynikach wyszukiwania.

W kolejnym kroku nie może zabraknąć wstępnej analizy konkurencji:

  • z kim będziemy walczyli o pierwsze pozycje,
  • jak wygląda i jest zbudowana ich strona,
  • czy pozycjonują swoją stronę lokalnie,
  • oraz inne aspekty, jak: optymalizacja on-site, content lub link building.

Jak skutecznie pozycjonować stronę lokalnie?

Pozycjonowanie lokalne od tradycyjnego różni się niewiele. Pojawiają się elementy, o które należy zadbać, ale nadal odpowiednia optymalizacja strony jest podstawą do osiągnięcia satysfakcjonujących rezultatów.

Do najistotniejszych elementów należy:

  • niezmiennie odpowiednia optymalizacja serwisu on-site,
  • prawidłowe powiązanie strony z lokalizacją - dane teleadresowe,
  • uwzględnienie firmy w Google Moja Firma,
  • pozyskiwanie pozytywnych opinii i wzmianek w lokalnych mediach,
  • budowa marki i wizerunku na rynku lokalnym.

Pierwsze efekty

Jeśli konkurencja jest większa, tak może być zapewne przy pozycjonowaniu lokalnym na Warszawę, to pierwsze efekty mogą pojawić się nawet po 2-3 miesiącach. Jednak prowadząc działania pod mniejsze lokalizacje jak Toruń, Bydgoszcz, Kielce czy Chorzów możesz liczyć, że pierwsze efekty pojawią się już po 4-6 tygodniach. Wszystko zależy od odpowiednich działań, które zostaną przeprowadzone.